همایش دو روزه تازه ها و چالشها در بیماریهای گوارش و کبد در کیش

:: نویسنده: :: تاریخ انتشار :

همایش دو روزه تازه ها و چالشها در بیماریهای گوارش و کبد در کیش

با حضور اساتید برجسته و نامی / دارای ۴ امتیاز بازآموزی در سامانه آموزش مداوم

 

*همایش تازه ها و چالش ها در بیماری های کبد* (پنجشنبه ۱۹ مهر ماه ۱۴۰۳)

برگزارکننده: بیمارستان کیش با همکاری انجمن مطالعات بیماری های کبدی ایران

 

*سمینار تازه ها و چالش ها در بیماری های گوارش* (جمعه ۲۰ مهر ماه ۱۴۰۳)

برگزارکننده: بیمارستان کیش با همکاری انجمن علمی آندوسکوپی های گوارشی ایران

 

همایش دو روزه تازه ها و چالشها در بیماریهای گوارش و کبد در کیش

 

زمان: پنجشنبه و جمعه، ۱۹ و ۲۰ مهر ماه ۱۴۰۳، ساعت ۸ تا ۱۲

مکان: جزیره زیبای کیش، سالن اجتماعات هتل ویدا کیش

 

همایش های علمی «تازه ها و چالش ها در بیماری های کبدی» و «تازه ها و چالش ها در بیماری های گوارش» ۱۹ و ۲۰ مهر سال جاری در جزیره کیش برگزار می شود. این همایش دو روزه با هدف ارتقای سطح سلامت و بهداشت جامعه و بحث و تبادل نظر درباره آخرین دستاوردها و تازه های بیماری های کبد و دستگاه گوارش با حضور ۱۰۰ تن از پزشکان فوق تخصص گوارش و کبد و اساتید دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور پنج شنبه ۱۹ و جمعه ۲۰ مهر جاری از ساعت ۸ تا ۱۲ در سالن اجتماعات هتل ویدا کیش برگزار می شود.

سخنران روز اول همایش علاوه بر مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، دکتر غلامعلی جاودان رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان است که درخصوص پراکندگی بیماری های دستگاه گوارش و کبد در استان و اهمیت پیشگیری و درمان آن سخنرانی خواهند کرد.

در روز اول همایش که با عنوان “تازه ها و چالش ها در بیماری های کبدی” برگزار می شود؛ اساتید درخصوص بیماری هایی از جمله رفلاکس معده، کبد چرب، بیماری های عفونی، هپاتیت B و C و افرادی که دچار ضعف سیستم ایمنی هستند؛ به بحث و تبادل و نظر می پردازند.

در روز دوم همایش که با عنوان “تازه ها و چالش ها در بیماری های گوارش” برگزار می شود؛ در خصوص لزوم و اهمیت غربالگری سرطان روده و جنبه وراثتی آن، سرطان معده و موارد درمان با استفاده از تکنیک آندوسونوگرافی ؛ مورد بحث و تبادل نظر اساتید فوق تخصص قرار می گیرد.

همچنین روش درمانی ای آر سی ی ( ERCP) که تصویربرداری در جهت مخالف از مجاری صفراوی و پانکراس توسط اندوسکوپی است و چه افرادی شامل این نوع درمان می شوند؛ بیماری اسهال، افرادی که دچار مشکل بلع هستند و ضایعات احتمالی که می تواند در مری این بیماران وجود داشته باشد؛ میکروب های معده و در نهایت پرستاری در حوزه آندوسکوپی از جمله مباحثی هستند که در روز دوم همایش مورد بحث قرار می گیرد و بعد از هر سخنرانی یک میزگرد یا پانل تخصصی با ارائه تصویر و فیلم از موارد بیماری های تجربه شده؛ برگزار می شود..

از آنجاکه همه پزشکان نیازمند امتیاز بازآموزی هستند. از اینرو همگی پزشکان مرتبط در جزیره کیش و پزشکانی که خارج از جزیره هستند، دعوت شدند تا با شرکت در این همایش دو روزه ، ۸ امتیاز بازآموزی را که به ازای هر روز ۴ امتیاز در نظر گرفته شده ؛ کسب نمایند. منبع

 

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *