کسب و کار در کیش

:: نویسنده: :: تاریخ انتشار :

کسب و کار در کیش در زمینه های مختلف، پر رونق است. مشاغل کیش، مشابه با سایر کسب و کارها در شهرهای دیگر است؛ هر فرد در جزیره کیش می تواند با هر تخصص و مهارتی که دارد، در یک موقعیت شغلی مشغول به کار شود. این جزیره، یک بستر مناسب را برای رونق اقتصادی منطقه و همچنین کشور فراهم می سازد. در حال حاضر محبوب ترین مشاغل کیش در بخش توریسم و گردشگری در حال توسعه هستند. در این مطلب سعی داریم کسب و کارهای جزیره کیش را از جنبه های مختلف بررسی کنیم.

 

کسب و کار در کیش

 

کسب و کار در کیش، آرزوی بسیاری از شهروندانی که در سایر مناطق ایران زندگی می کنند؛ به تصور آن ها، منطقه آزاد جزیره کیش می تواند یک فرصت استثنایی را در اختیار آن ها قرار دهد؛ اما آیا واقعاً اینچنین است؟! اگر شما هم جزو افرادی هستید که تمایل دارید در کیش به کسب و کار مشغول شوید، لازم است این مطلب را به طور دقیق مطالعه کنید. در ابتدای بحث باید توجه شما را به این نکته جلب کنیم که کار در کیش، چندان هم که تصور می کنید آسان نیست!

 

مشاغل کیش در چه حوزه هایی رونق بیشتری دارند؟

همانطور که می دانید جزیره کیش جزو پر رفت و آمد ترین مقاصد گردشگری ایران محسوب می شود؛ بنابراین طبیعی است که مشاغلی که در زمینه توریسم و گردشگری فعالیت کنند، درآمد بیشتری را به خود اختصاص می دهند. طبق این نظریه، افرادی که بتوانند در این حوزه یک شغل مناسب برای خود پیدا کنند می توانند در مدت کوتاه تری به موفقیت دست پیدا کنند؛ البته باید دقت داشت که داشتن تخصص های لازم در این صنعت می تواند به یافتن شغل بهتر کمک کند.

 

کسب و کار در کیش

 

افرادی که به گردشگری علاقه مند هستند و دارای تخصص زبان خارجی، رایانه و یا مدیریت می باشند می توانند به سرعت در جزیره کیش شغل مناسبی پیدا کنند؛ البته سابقه کاری نیز اهمیت ویژه ای در این مورد خواهد داشت. افرادی که به مناطق مختلف جزیره کیش آشنا هستند می توانند به عنوان راهنمای تور گردشگری در این جزیره کار کنند.

کسب و کار در کیش در حوزه گردشگری در تمام فصل های سال، مشتریان زیادی دارد، بنابراین می توان مطمئن بود که سرمایه گذاری در این بخش می تواند سود مناسبی را حاصل کند. علاوه بر گردشگری، مشاغل کیش در سایر زمینه های آموزشی، مدیریتی، مهندسی، فروش و بازاریابی نیز در این منطقه رونق دارند. افرادی که در فروش کالا و مدیریت تیم بازاریابی تخصص کافی را داشته باشند به خوبی می توانند شغل عالی با درآمد مناسب برای خود پیدا کنند.

کسب و کار در کیش در حوزه مهندسی، تعمیرات خودرو، سیستم های فنی، تأسیسات و لوله کشی نیز جزو مشاغل پردرآمد جزیره کیش محسوب می شوند. این دسته از مشاغل، دامنه فعالیت بسیار گسترده تری دارند چرا که با تمام تجهیزات و دستگاه ها در مکان های مختلف سر و کار دارد. نکته بسیار مهمی که در یافتن کسب و کار در کیش باید به آن توجه داشت این است که هزینه های زندگی در کیش را هرگز نباید فراموش کرد.

 

فرصت های شغلی مناسب برای کسب و کار در کیش کدام اند؟

کسب و کار در کیش، تنها نیمی از راه موفقیت در جزیره است؛ برای اینکه بتوانید از عهده تمام هزینه های زندگی در کیش برآیید، باید شغل مناسبی را پیدا کنید که درآمد خوبی را عاید شما کند. صرفاً کار کردن در جزیره نمی تواند نیازهای شما را برآورده سازد. بسیاری از افرادی که به امید یافتن موقعیت شغلی خوب با درآمد عالی به این جزیره مهاجرت می کنند، اغلب به سرعت خسته و ناامید می شوند.

 

کسب و کار در کیش

 

خاطرنشان می کنیم که برای کسب و کار در کیش اگر با برنامه ریزی دقیق و بنابر مهارت یا تخصص خود بتوانید در یکی از فرصت های شغلی جزیره کیش مشغول به کار شوید، بی شک می توانید در زمان کوتاه به موفقیت برسید. فرصت های شغلی زیادی را می توان در کیش پیدا کرد به شرط آنکه آگاهانه و اصولی پیش بروید. برخی از مهم ترین مشاغل کیش را در این قسمت فهرست نموده ایم:

* مشاغل مرتبط با هتلداری و رستوران (مدیر هتل، راهنمای تور هتل، خدمه هتل، آشپز، کمک آشپز و سرآشپز در هتل ها و رستوران ها، منشی، مسئول پذیرش هتل و رستوران و …)

* مشاغل آموزشی (آموزگار مدرسه، مدرس زبان خارجی، مدرس فنی و حرفه ای، مدرس هنر، علوم رایانه، غواصی و نرم افزارها و …)

* مشاغل مهندسی (تعمیرکار و کارشناس بازرسی و راه اندازی لوله و تأسیسات، تعمیرکار خودرو، کارشناس و مهندس شیمی و پتروشیمی و …)

* مشاغل آزاد (کار در مراکز خرید کیش، راه اندازی مغازه، خرید و فروش ملک آپارتمان، فروش انواع کالا و خدمات به صورت مستقل و …)

یکی از حوزه های کسب و کار در کیش که وظیفه شغلی بسیار سنگین اما پر درآمد به شمار می رود، کار در بخش صنعت و تجارت است. اهمیت این موضوع به قدری زیاد است که تصمیم گرفتیم در بحث جداگانه ای با عنوان سرمایه گذاری در کیش به آن بپردازیم؛ اما ذکر همین نکته کافی است که حوزه تجارت در کیش، درآمد بسیار بالایی دارد و می تواند علاوه بر درآمد زایی، برای بسیاری از افراد نیز فصرت شغلی ایجاد کند.

 

چگونه می توانیم شغل مناسب در جزیره کیش پیدا کنیم؟

قدم اول کسب و کار در کیش ، یافتن یک فرصت شغلی مناسب است. خوشبختانه فضای اینترنت، فرصت عالی را در اختیار ما قرار داده است تا بتوانیم به اطلاعات مناسبی دست پیدا کنیم. اگر شما هم به یافتن یک شغل خوب در جزیره کیش علاقه مند هستید، اینترنت و فضای مجازی می تواند به شما کمک کند.

 

کسب و کار در کیش

 

در حال حاضر وبسایت های استخدامی مختلف در بستر اینترنت وجود دارند که به طور تخصصی، مسئول انتشار آگهی های استخدام می باشند؛ در این مدل وبسایت ها می توانید به راحتی، گزینه های کار در کیش را بیابید. از سویی دیگر، برخی از سایت ها نیز به طور اختصاصی در زمینه کاریابی در کیش فعالیت می کنند؛ به این روش هم می توان شغل مناسبی در جزیره پیدا کرد.

سایت های استخدامی، تنها مکان یافتن شغل در کیش نیستند؛ برای کسب و کار در کیش می توان از طریق شرکت های کاریابی، مراجعه حضوری به آن ها و یا دعوت کارفرما نیز اقدام نمود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *